معرفی انواع طناب مصنوعی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 5
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 16
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 2
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 21
    بازدید ماه بازدید ماه : 21
    بازدید سال بازدید سال : 685
    بازدید کلی بازدید کلی : 2175

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 13.59.36.203
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

معرفی انواع طناب مصنوعی

این طناب‌ها با توجه به الیاف مورد استفاده در آن‌ها به انواع طناب پلی‌ اتیلن، پلی پروپیلن،‌ پلی آمید یا همان نایلون، پلی استر و … تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش زیر به طور جداگانه به بررسی برخی از انواع طناب‌های مصنوعی و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته شده است.

طناب پلی پروپیلن

طناب پلی پروپیلن

این نوع طناب‌ها دارای تنوع زیادی در طرح و شکل هستند. طناب‌های پلی پروپیلن یا به عبارتی پ‌پ از استحکام و دوام بالایی در برابر ضربات مکانیکی برخوردار هستند.‌ این طناب‌ها دارای مصارف عمومی زیادی هستند. از طناب‌های پلی پروپیلن در کشاورزی، دامپروری، صنعت کشتی‌رانی، شیلات و … استفاده می‌شود. طناب‌های پ‌پ به هنگام فرو رفتن در آب دچار افزایش وزن زیادی نمی‌شوند به همین‌ دلیل حمل و نقل آن‌ها در عملیات دریایی راحت‌تر است.

طناب پلی اتیلن

این طناب با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تهیه شده‌اند. طناب‌های پلی اتیلن به دلیل کاربرد زیادی که در صنعت صیادی دارند به عنوان طناب صیادی نیز شناخته شده‌اند. این طناب‌ها دارای خواص ضد اشعه نور خورشید و فرابنفش هستند. مقاومت مکانیکی بالا، برخورداری از وزن کم و مقاومت در برابر املاح موجود در آب دریا جزء سایر ویژگی‌های این نوع طناب‌ها محسوب می‌شوند.

طناب پلی استر

طناب‌های پلی استر نوع دیگری از طناب‌‌های مصنوعی هستند که به دو صورت تهیه می‌شوند. این طناب‌ها یا از مواد درجه یک پلیمری و یا مواد حاصل از ضایعات بازیافتی تهیه می‌شوند. طناب‌هایی که با استفاده از روش اول تهیه می‌شوند از درجه کیفیت بالاتری برخوردار هستند. طناب‌های سری دوم به علت آن که از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند مورد استقبال مشتریان زیادی قرار گرفته‌اند. طناب مصنوعی پلی استر حاصل از ضایعات بازیافتی، دارای ویژگی‌های خاصی از قبیل مقاومت در برابر ساییدگی و پوسیدگی هستند و همچنین وزن کمی دارند.

طناب کاغذی

طناب‌های کاغذی از الیاف مصنوعی زیست تخریب ناپذیر تولید می‌شوند. در واقع طناب‌های کاغذی ترکیبی از الیاف‌های به کار رفته در طناب پلی پروپیلن و طناب پلی اتیلن است. طناب‌های کاغذی به صورت کامل بازیافت می‌شوند و با شرایط زیست محیطی سازگار هستند. این طناب‌ها از کاغذ کرافت، چمن لافیت و انواع کاغذهای کامپوزیتی تولید می‌شوند. نحوه ساخت این طناب‌ها به این صورت است که ابتدا نخ‌ها را در دستگاه ساخت طناب قرار داده سپس بر حسب تعداد رشته‌ها، قطر و طول انتخابی طناب مورد نظر مشخص می‌شود.

طناب صیادی

طناب صیادی نوع دیگری از طناب‌ مصنوعی است و ساختار آن‌ به گونه‌ای است که بیشتر در کارهای صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل کاربرد این نوع طناب‌ها در صیادی به این دلیل است که هنگامی که در داخل آب فرو می‌روند، رطوبت کمی به خود جذب می‌کنند و از همه مهم‌تر این‌که عایق الکتریکی هستند. از سایر ویژگی‌های طناب صیادی می‌توان به مقاومت در برابر ساییدگی، فرسایش و ضد اشعه یو وی بودن آن اشاره کرد. طناب‌های صیادی در قالب‌هایی به شکل توپ بسته‌بندی می‌شوند که هر بسته آن بین ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

طناب دریایی

در ساختار طناب‌ پلاستیکی دریایی از الیاف‌های ویژه‌ای استفاده شده است. این طناب‌ها از استحکام و مقاومت بالایی در برابر کشش و ضربات مکانیکی برخوردار هستند. این نوع طناب‌ها همان طور که از اسم آن‌ مشخص است در کارهای دریایی مانند قایق‌رانی، کشتی‌رانی و … کاربرد دارند. طناب‌های دریایی همچنین می‌توانند وزن‌های بالای چند تن را تحمل کنند.

منبع: ست نیوز



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت: 10:26
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: